سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم
نوشته شده توسط : hsi

 

 

و طرح ها و نقش های بسیاری را خلق کرده است. اما به برخی نقاط که می رسیم تابلویی از هزاران نقش پیش رویمان قرار می گیرد که حکایت از میلیون ها سال گذر زمان دارد. دره ها و تنگه های فرسایش یافته یکی از دیدنی ترین آنها هستند که در جای جای جهان و کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و انگلیس به چشم می خورند. در این میان کشورمان ایران نیز از آنها بی نصیب نمانده و چند نمونه از زیباترین آنها را در خود جای داده است.

 

می خواهیم شما را به آشنایی با یکی از عجایب هفتگانه این جزیره ی دیدنی آشنا کنیم…

چرا تنگه چاهکوه؟

 

– تنگه چاهکوه در یکی از زیباترین جزایر ایران قرار دارد و در این سفر از دیدن جاذبه های بسیاری بهره مند خواهید شد.

 

– این جاذبه طبیعی یکی از عجایب هفتگانه در جزیره زیبای قشم است.

 

– این تنگه دارای صخره و ها و تندیس هایی است که به صورت طبیعی و بر اثر گذر زمان شکل گرفته اند و هر یک می توانند ساعت ها شما را به تماشای خود وا دارند.

 

– اگر به شمارش ستارگان در شب علاقه دارید، تنگه چاهکوه می تواند چهره ی دیگری از آسمان شب را برایتان به نمایش بگذارد.

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

تنگه چاهکوه | دره ای مقدس

قسمت شرقی جزیره قشم میزبان دره ای شگفت انگیز است که با نام تنگه چاهکوه شهرت دارد و با جلوه های خاص خود موجب حیرت بسیاری از بازدیدکنندگان خود می شود. همه ی عناصر طبیعی دست به دست هم داده اند تا طی سال ها این پدیده را شکل دهند و هنرمندی طبیعت را به نمایش بگذارند.

 

دره ای به عمق ۱۰۰ متر که دنیای جدیدی را برایتان رقم میزند و گویی شما را به سرزمینی دیگر فرا می خواند. کافیست تا بخت با شما یار باشد و باران هم شروع به باریدن کند، آنگاه یکی از زیبا ترین تصاویر طبیعت ایران را مشاهده خواهید کرد.در تابلوی اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم از این تنگه با عنوان دره مقدس چاهکوه یاد شده است

 

چرا که آب در گذشته های دور تقدس خاصی برای پیشینیان ما داشته و این دره محلی برای ذخیره ی آب بوده است. البته شاید بتوان هنوز هم قداست را در این مکان جستجو کرد چرا که قدرت پروردگار در جای جای آن خودنمایی می کند.
سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

دیدنی ها و تفریحات

با تماشای دیدنی ها و انجام بعضی فعالیت ها می توانید لحظات خوشی را در این دره رقم بزنید:

 

۱- اشکال شگفت انگیز | ورود به دنیایی جدید

به محض قرار گرفتن در ورودی دره، تندیسی طبیعی را خواهید دید که به سه سر نگهبان تنگه شهرت دارند. سپس به چهار چاه می رسید که ستوط ساکنان در میان دره حفر شده اند تا بتوانند آب شیرین را در آن ذخیره کنند.پس از گذر از کنار آنها، تندیس ها، حجم ها، کاسه ها و طاقچه ها بر دیواره دره به چشم می خورند. کم کم دیواره های عمودیِ نسبتا مرتفع،

 

شما را از دنیای بیرون جدا می کنند و با اشکالی شگفت انگیز همچون شیارها و خطوط فرسایش موازی و عمیق و انواع حفره های نیمه کروی و بیضوی به استقبال شما می آیند. در قسمتهایی از دیواره صدفها نیز دیده می شوند و می توانند ردپایی از حضور آب دریا در گذشته باشند. جوی های سنگی در کف دره، بر اعجاز چاهکوه می افزایند و شما را محو تماشای زیبایی های این پدیده طبیعی می کنند.

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم۲- پیمایش دره

تنگ چاهکوه با زیبایی هایش شما را جادو خواهد کرد و مجبور خواهید شد برای کشف زیبایی های بیشتر کمی جلو تر بروید. با هر قدمی که بردارید، این پدیده ی طبیعی با جلوه ای تازه شما را غافلگیر می کند و تصویری تازه را به شما هدیه می دهد.

سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم۳- عکاسی

مناظر خاص این دره و اشکالی که در سراسر آن بساط خود را پهن کرده اند سوژه های نابی برای عکاسی هستند که با ثبت آنها می توانید خاطره ی شیرین این سفر را برای همیشه ماندگار نمایید.
سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم۴- سنگ نوردی

اگر از علاقه مندان به سنگ نوردی هستید و با اصول اولیه ی این فعالیت آشنایی دارید، در سفر به چاهکوه لوازم خود را در کوله بارتان جای دهید تا تجربه ای متفاوت از سنگ نوردی را برای خود رقم بزنید. یادتان باشد که تنها با سنگ نوردی می توانید به برخی قسمت های هیجان انگیز دره دسترسی پیدا کنید.
سفر به تنگه چاهکوه زیبا و دیدنی در جزیره قشم

۵- تماشای آسمان شب

درست است که با قرارگرفتن در تنگه چاهکوه، تنها قسمت کوچکی از آسمان را می توانید ببینید اما در شب همین تکه ی کوچک بسیار تماشایی می شود. درخشش ستارگان در شب جلوه ی خاصی به تنگه چاهکوه می دهد و وقتی از درون آن به آسمان نگاه می کنید چلچراغی را در بالای سرخود می بینید که شما را با خود به دنیایی دیگر می برد. اینجا تصویری دیگر از شب و ستارگانش را برایتان رقم می زند؛ تصویری که شاید هیچ کجای دیگر آن را نخواهید یافت.

 

اما به یاد داشته باشید به دلیل نبود امکانات و عدم پوشش دهی آنتن تلفن همراه در درون تنگه، لازم است تا همراهی راه بلد و آشنا به تنگه را با خود به همراه ببرید تا برایتان مشکلی پیش نیاید.




:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: